tiistai 2. elokuuta 2011

Nallea ja vähän muutakin

Käväisin tänään lähimarketissa ja tottakai lankahylly piti katsastaa myös. Ajatuksissani on tehdä ensi talveksi villahaalari 3-vuotiaalle tyttärelleni ja sitä varten valitsin luonnonvalkoista Nalle aloeveraa. Tyttö itse vaati punaista tai violettia, mutta tällä kertaa päätin neutraalin värin, sillä toivon haalarin kestävän myös pikkuveljen käyttöön aikanaan. Sitäpaitsi palmikkoinen neule näyttää varmaan ihan kivalta vaalealla pinnalla. Mietin vaan kuinka ihmeessä ehdin saada haalarin valmiiksi ennen pakkasia...

Mä hurahdan aina noihin pienten villahaalareihin! Ne on vaan jotenkin niin ihania ja helppokäyttöisiäkin. Oon tehnyt niitä ainakin seitsemän kappaletta ja yhden nuken version. Harmi vaan, kun ohjeet on yleensä vauvoille ja taaperoille, vaikka leikki-ikäiselläkin se on ihan kätevä. 



Ostoskassiin pujahti myös vähän väriä, sillä en voinut jättää alelankakoria penkomatta. Mukaan lähti kaksi kerää kauniin sinistä Nalle aloeveraa sekä sinikirjava ja pinkkikirjava Ticotico. En vielä tiedä mitä niistä valmistuu, mutta siitä olen varma, että joskus... jotain... Hyvä sitä lankaa on olla kotona pahanpäivän varalle.

2 kommenttia:

  1. Villahaalarit on kyllä ihania! Mä ihastuin puolestani viimeisimmässä Novitassa olleisiin Nallesta neulottuihin villa-leggareihin... niissä oli kokoja isoillekin lapsille. Ajattelin että jos vaikka siitä ensi talveksi... taitaa olla viime talvinen villa-asu jo pieni...!

    VastaaPoista
  2. Mä katsoin myös tuota leggareiden ohjetta. Kävis hyvin meidän isommalle tytölle :) Tuolle 3v:lle ajattelin uusimman Modan haalaria.

    VastaaPoista